top of page
Пошук
  • Фото автораВолинська ОЮБ

Мої стосунки з мамою: аналіз анкетування

У книзі Річарда Темплера «Правила батьківства» автор вказує на те, що розпізнати хороших батьків просто – достатньо глянути на їх дітей, коли ті підростуть та залишать батьківський дім: чи можуть вони піклуватися про себе, насолоджуватися життям і робити щасливими інших, бути люблячими та дбайливими, відстоювати свої цінності. Психолог переконаний, що протягом 18-ти років дітей потрібно виховувати так, щоб вони стали саме такими дорослими.

Серед школярів середніх класів ми провели невелике анкетування про відносини з мамою. В статті ми навели усі варіанти відповідей, що зустрічались, деякі з них повторювалися. Для того, щоб дізнатися більше про те, як почувається ваша дитина у сім’ї, рекомендуємо вам повторити ті ж питання про тата.  


Анкета для дітей

1. Найприємніший подарунок від мами:     Бути з нею частіше; любов; коли вона вислухає усе, що назбиралося, і підтримає; щастя; пес. З матеріального: колонка для музики, телефон. Інколи пишуть все.

2. Коли я роблю щось не так, то моя мама: мені допоможе; каже мені про це; пояснює, в чому помилки; мама трішки злиться та сварить; засмучується; мене сварить. Дехто пише, що мама не кричить і не сварить.

3. Частіше всього мама хвалить мене за: за оцінки (часто зустрічається); за допомогу; за вчасно вивчені уроки; за все, що я роблю; за те, що я роблю правильно.

4. Найчастіше ми з мамою сваримось через те, що: я все забуваю; не поприбирав; коли я нічого не роблю, а вона перфекціоніст; за погані оцінки; за те, що я не слухаюсь (часто зустрічається); що я маю поприбирати; що ми б’ємося з братом; що я плачу; ми не сваримось з мамою і татом.

5. Я думаю, найприємніше для мами було те, коли я: сказала своє перше слово; сказав, що буду ходити на різні заняття; коли я поприбирала свою кімнату з першого разу; коли дарую їй подарунки (часто зустрічається); подарунок за свої гроші; щоб я був успішний у всьому; коли я перестала бути лінивою; коли я прибрала та приготувала їсти.

6. Я боюсь, коли мама говорить: що не буде зі мною говорити; що мені треба мити посуд; що не подарує мені нічого на день народження; що я зробив щось не так; що в мене заберуть планшет чи телефон; що ми переїдемо; коли каже, що я погана; нічого не боюсь.

7. Найобразливіше для мене коли мама: каже, що я маю бути іншою; пізно приходить додому; не розуміє мене; засмучується; іноді не цінує мене; коли мами нема, бо вона кудись їде; коли мама сварить мене чи злиться; коли свариться; мама мене не ображає.

8. Мені потрібна допомога мами в: багато в чому; в навчанні; в тому, що я не можу; в приготуванні їжі; в англійській; ні в чому.

9. Люди, яких я люблю найбільше, це – мама та бабуся, мої рідні та друзі, моя сім’я, мої близькі та друзі; зустрічається, що діти просто пишуть – люди або всі, кого я знаю; сім’я, подруги, я; вписують тварин: хом’ячок, собачка.

Результати анкетування показали, що мами прикладають зусиль у тому, щоб діти відчували їх любов і турботу та намагаються якнайкраще виховувати своїх синів і донечок.

Перед батьками стоїть безліч завдань: педагоги вимагають хороших оцінок та коректності в поведінці, психологи кажуть, що головне – щасливі діти, а лікарі закликають дбати про їх здоров’я, вчасно проходити обстеження, ретельно обирати продукти харчування, проводити фізичну активність тощо. Діти ж хочуть їсти солодощі, дивитися мультики, грати ігри та весело святкувати дні народження. Про те, як знайти баланс між цим без стресу та тривог, йдеться у книгах, які ми відібрали для вас із фондів нашої бібліотеки.



Правила батьківства = The rules of parenting : 109 порад - мільйон щасливих дітей! / Р. Темплар ; [пер. з англ. С. Новікової]. - Харків : Кн. клуб "Клуб сімейн. дозвілля", 2017. - 287 сБикова, А.







Школярі "лінивої мами" = Школьники "ленивой мамы" / А. Бикова ; пер. Т. Клюкіна. - Київ : BOOKCHEF, 2018. - 288 c. - (Лінива мама. Мама в гармонії з собою).







Секрети спокою "лінивої мами" = Секреты спокойствия "ленивой мамы" / А. Бикова ; пер. О. Пущінська. - 4-те вид. - Київ : BOOKCHEF, 2019. - 288 c. - (Лінива мама. Мама в гармонії з собою).

65 переглядів0 коментарів
bottom of page